Vláda plánuje zavedení daně z jízdních kol

V loňském roce vláda naší země zvážila návrh zákona o nových sbírkách daní, který bude mít vliv na kupujícího nového kola.Doposud nebylo přijato konečné rozhodnutí, ale očekáváme, že tento zákon vyjde ze dne na den.Co je to za daň?Zkusme na to přijít.

Obsah

Daně z jízdních kol

Definice „daně“ v této souvislosti nezní zcela správně.Nejedná se o formu pravidelné platby, která nutí vlastníka kola provést nezbytnou částku.Jedná se o jednorázový systém poplatků, který lze zavést pro povinnou implementaci na podzim roku 2019.Představují nám to jako poplatky za likvidaci, podobné poplatkům při nákupu automobilu.Nové daně pro cyklisty v naší zemi jsou jednou z otázek, o nichž se diskutovalo na vládním setkání o situaci s hliníkovým průmyslem ve státě.

Tento návrh předložil místopředseda vlády Dmitrij Kozak, který pověřil ministerstvo průmyslového obchodu vypracováním pravidel pro nakládání s koly a rámy kol.Tento dodatečný poplatek zahrnutý v ceně produktu zvýší jeho cenu o deset procent.

Jak to podpoří výrobu hliníku?

Výrobce jízdního kola a rámu (ve skutečnosti na něj poplatky nejsou uvaleny) zaplatí recyklační poplatky a na oplátku obdrží kompenzační platby z rozpočtu.Tato situace je v současné době v platnosti.výroba vozidel.Auto VAZ platí daně jako dovozci.Poté jsou ze státního rozpočtu alokovány částky ve formě zvláštní dotace.

Tento režim umožňuje vládě vyhnout se porušování požadavků Světového obchodního sdružení, jehož je náš stát členem.V této organizaci jsou protekcionistická opatření zakázána, což znamená stejnou soutěž v každém jednotlivém státě.Na základě toho se v naší zemi clo na dovážené auto výrazně snížilo, ale bylo nahrazeno recyklačními poplatky.Dovozce i místní výrobce jsou ve skutečnosti povinni zaplatit.V tomto případě jsou však podniky z automobilového průmyslu v této zemi osvobozeny, protože z rozpočtu jsou přidělovány dotace ve výši poplatků.

Stejný systém bude použit při výrobě a prodeji jízdních kol.Pokud bude zákon přijat, naše modely kol budou levnější než dovážené protějšky.Teoreticky by to mělo mít pozitivní dopad na prodej a přispět ke zvýšení výroby hliníkových rámů pro jízdní kolo uvnitř země.

Praktická práce zákona

Jak ovlivní zavedení tohoto zákonapraxe - je těžké odpovědět.To byl důvod k tak dlouhé úvaze o návrhu zákona.Bylo nutné studovat proveditelnost inovací.

  • První věc, kterou je třeba poznamenat, je, že domácí jízdní kolo je v dnešní době stále velmi populární, protože stojí mnohem nižší než jeho zahraniční protějšky.
  • Druhým je, že domácí kolo bylo navrženo tak, aby ho koupilo široké publikum, jeho přiměřená cena je výsledkem použití levných komponentů.A ti, kteří dávají přednost spolehlivému a kvalitnímu vybavení, si mohou koupit drahý importovaný model známé značky, i když tyto modely mohou stoupat v ceně.

Pokud je hlavním cílem, který stát sleduje, stabilita, kterou hliníkový průmysl v současnosti nezažívá, není jasné, jak to může ovlivnit daň z jízdních kol.Existuje riziko, že se poplatky stanou nesmyslnými, protože pokud dovážené modely vzrostou, bude muset místní výrobce zvýšit prodejní cenu.V tomto případě nový zákon zasáhne peněženku kupujícího.Doufejme, že ve vládě budou rozumní lidé a nový návrh na výběr daní zůstane pouze návrhem.