Uživatelé mobilní banky riskují ztrátu všech svých peněz a zadlužení

Všichni jsme obeznámeni se službou „SMS informování“.Mnoho bank ji dlouho přidalo k dalším službám, které tvoří mobilní banku.Klient nejenže dostává standardní oznámení o operacích prováděných pomocí bankovní karty, ale může také platit za služby a provádět převody.

Banky, které se snaží přilákat maximální počet zákazníků, činí své služby velmi pohodlnými a cenově dostupnými.Ale tady, tam byly některé vady, které zasáhly peněženku velmi tvrdě.Chcete-li používat mobilní banku, musí se držitel karty připojit k číslu mobilního telefonu.Zde jsou zřejmé výhody i nevýhody.A pokud zaměstnanci banky aktivně inzerují pozitivní aspekty služby ve světlých reklamních nabídkách, pak se klienti často dozví o negativních aspektech z rozhodnutí soudu.

Obsah

Mobilní bankovnictví: jakým rizikům čelí uživatelé?

Nedávno jsem se setkal se zajímavým rozhodnutím Nejvyššího soudu, který naznačuje vážné riziko, kterému jsou vystaveni všichni uživatelé mobilní banky.Žena vzala kreditní kartu od Sberbank.Podle pravidel banky je bezplatná služba Mobilní banka ve výchozím nastavení připojena ke kartě.

Služba byla automaticky připojena k telefonnímu číslu uvedenému ve smlouvě klientem.O rok později občan na kartu zcela splatil kredit a zapomněl na něj.Ale o dva roky později banka žalovala ženu, aby získala zpět 176 000rublů.Tato částka je dluh z kreditní karty.Později se ukázalo, že telefonní číslo, ke kterému byla mobilní banka připojena, bylo zablokováno, protože jej předplatitel nepoužíval šest měsíců.A jak ukazují aktuální pravidla, v tomto případě je smlouva zrušena.

Po určité době bylo toto telefonní číslo přiděleno jinému klientovi.Pravděpodobně si všiml, že je napojen na mobilní banku někoho jiného, ​​a nevynechal příležitost ji použít.Peníze byly z kreditní karty staženy více než jednou a banka nebyla vrácena, v důsledku toho zaměstnanci vystavili fakturu neúspěšnému majiteli.

Žena prošla mnoha případy, dokud nedospěla k Nejvyššímu soudu, a snažila se prokázat, že se na dluhu nepodílela.V důsledku toho Nejvyšší soud shledal banku vinnou z nedostatečné identifikace totožnosti občana, který převedl peníze z karty.

Co by se stalo, kdyby byla místo kreditní karty použita debetní karta?V takovém případě by škoda nevznikla samotné bance, ale vlastníkovi, protože v ní jsou uloženy osobní prostředky.A není vždy možné najít zločince v takové situaci a vrátit peníze.

Jaký je problém?

Mobilní banka je vázána na telefon, alezaměstnanci nechápou, kdo to skutečně používá.Na oficiálních webových stránkách jsou k tomuto tématu zajímavé informace:

  • je klient povinen při změně čísla informovat banku a zakázat službu;
  • , pokud klient převedl toto číslo na jiného telekomunikačního operátora, mobilní banka s tímto číslem nepřestane pracovat.

Mobilní banka není vázána na SIM kartu, ale na telefonní číslo.Pokud je číslo převedeno na jinou osobu, bez ohledu na SIM kartu, je pravděpodobné, že spolu s číslem bude mít přístup k účtu někoho jiného.

Banky se snaží sledovat změnu zákaznické SIM karty a blokovat mobilní banku samy o sobě, ale v oficiálních pravidlech taková povinnost neexistuje.Pokud tedy podvodníci ukradnou finanční prostředky, bude velmi obtížné mít banku k odpovědnosti.

1. června vstoupil v platnost zákon, podle kterého budou deaktivovány všechny SIM karty, jejichž majitelé neověřili svou totožnost.Z tohoto důvodu budou čísla v průběhu času častěji blokována a zvyšuje se riziko krádeže peněz z bankovních karet prostřednictvím mobilní banky.Pokud vám telefonní číslo, ke kterému je mobilní banka připojena, již nepatří, nezapomeňte službu deaktivovat.