Ukázka smlouvy na opravu střechy

Kvalitní provedení prací zaměřených na sanaci střechy vyžaduje zapojení odborníků v této oblasti, použití zvláštního vybavení a použití pokročilých technologií.Pro dosažení požadovaného výsledku a zabránění možným střetům s dodavatelem je nutné uzavřít smlouvu na opravu střechy, která jasně stanoví práva a povinnosti stran.

Při absenci zkušeností s uzavíráním takových dohod by člověk neměl doufat v úspěch a vypracovávat dokumenty na základě informací získaných z neověřených zdrojů.Správným rozhodnutím je požádat právníka o pomoc, uzavřít smlouvu.

Obsah

Potřeba uzavřít smlouvu o opravách

Uzavření smlouvy o generální opravě střechy vylučuje možnostmožné spory mezi zhotovitelem a zákazníkem díla.Vztah stran, jejich odpovědnost, pracovní podmínky a platební postup, to vše je uvedeno v podepsaných dokumentech, což vylučuje výskyt konfliktů.

Pokud jedna ze stran nedodržela podmínky smlouvy, může být tento dokument vyžadován v přípravném řízení a u soudu.Je třeba poznamenat, že smlouva je často porušována oběma stranami.Dodavatel může provádět nekvalitní kvalituopravy, použití levnějších a méně kvalitních materiálů.Zároveň může zákazník odmítnout zaplatit dohodnutou částku nebo požádat o provedení práce, která není stanovena smlouvou.V tomto ohledu mají obě strany stejný zájem na uzavření smlouvy o zastřešení.

Hlavní body uvedené ve smlouvě

Každá část smlouvy má význam.Jejich celkový počet se může lišit v závislosti na podrobnostech plánování závazků stran.Je důležité pečlivě prostudovat každé slovo uvedené v dokumentu a teprve potom jej podepsat.V případě pochybností může být správným rozhodnutím kontaktovat právníka nebo nezávislého odborníka v oblasti zastřešení.

Vzorová smlouva na pokrývačské práce je následující:

  • na začátku smlouvyby strany měly být předloženy podrobně.Nezáleží na tom, zda jsou fyzické osoby nebo právnické osoby zákazníkem a dodavatelem.V každém případě musí být poskytnuty osobní údaje.Stojí za zmínku, že v dalším textu jsou strany označovány jako „zákazník“ a „dodavatel“, a nikoli jinak;
  • (dále jen ) následuje seznam ustanovení smlouvy, která podrobně popisují všechny nuance významu pro strany.Mají prvořadý význam, a proto by se měly posuzovat samostatně a podrobněji;
  • na konci smlouvyna opravu střechy strany umístí nástěnné malby a pečeti, pokud některý zstrany jsou právnickou osobou.Pokud má smlouva několik listů, musí být každý z nich certifikován.

Každá smlouva, jejímž předmětem jsou instalace, opravy atd., Musí mít přílohy, konkrétně: technické specifikace a ověřené odhady.

Ustanovení č. 1. Předmět smlouvy

V první větě smlouvy o zastřešení musí být uveden typ opatření, která musí zákazník provést.Dále jsou uvedeny cíle stanovené zákazníkem.Potřeba takové přesnosti je způsobena skutečností, že si strany mohou představit dosažení požadovaného výsledku různými způsoby.

První odstavec samozřejmě mimo jiné uvádí adresu zařízení, kde jsou vyžadovány opravy střech.Adresa by měla být uvedena co nejpřesněji.Pokud se například vyžaduje, aby opravy byly prováděny v budově A budovy 11, mělo by to být ve smlouvě.Důsledky neexistence takového vyjasnění jsou zřejmé.

Ustanovení č. 2. Náklady na práci

Toto ustanovení smlouvy s fyzickou nebo právnickou osobou uvádí nejen celkovou částku smlouvy.Kromě toho je nutné podrobně popsat:

  • cena materiálů;
  • náklady na dodání vybavení a stavebních materiálů;
  • výdaje na používání zařízení atd.

Doplňování pracovní smlouvy nebude zbytečné.podmínky možnosti úpravy konečné ceny smlouvy.Tento bod je důležitý pro mnohé, protože například náklady na nákup stavebních materiálů se mohou zvýšit v důsledku jejich růstu cen atd.

Bod č. 3. Metody a platební postup

Zde jsou uvedeny platební podmínky.Požadovaným dokladem pro platbu je zpravidla potvrzení o přijetí.Samozřejmě existují další dokumenty, které jsou zárukou a důkazem, že oprava střechy byla provedena v souladu se všemi dohodnutými podmínkami.

Toto ustanovení smlouvy rovněž stanoví platební postup.Může být provedeno před zahájením prací, po jejich dokončení nebo částečně.Je možné označit bonusy za naléhavost atd.

Klauzule č. 4. Podmínky a postup práce

Smlouva oOprava střechy musí nutně zahrnovat datum zahájení a ukončení práce.Povolena možnost posunutí načasování v případě různých nouzových situací.Například nepříznivé povětrnostní podmínky mohou být ve smlouvě uvedeny jako možný důvod odložení zařízení.

Na straně zákazníka provádějícího práci lze naopak uložit sankce za nedodržení lhůt, opravy nízké kvality atd. Opravou střechy bez dodržení technických specifikací může dodavatel ztratit významnou část prémie.

V tomto ustanovení může vzor smlouvy o opravě střechy obsahovat podmínku, která zavazuje dodavatele.neprodleně informovat zákazníka o nemožnosti provedení práce z důvodu různých okolností.

Ustanovení č. 5. Povinnosti smluvních stran

V tomto ustanovení obsahují smluvní formuláře informace o povinnostech, které smluvní strany přijaly.Zhotovitel zaručuje včasné provedení dohodnuté práce.Kromě toho se dodavatel zavazuje poskytnout dokumenty potvrzující kvalitu použitého vybavení a stavebních materiálů.

Zákazník se naopak zavazuje zaplatit zálohu a provést závěrečnou platbu po dokončení všech prací v předem dohodnuté lhůtě.Zákazník se mimo jiné zavazuje zajistit bezpečnost hmotného majetku, který dodavatel používá k provedení práce.Kromě toho jakýkoli příklad takové dohody obsahuje oddíl, který stanoví, že zákazník musí informovat dodavatele včas o sporných otázkách.

Bod č. 6. Přijímání prací

Zde jsou podrobně stanoveny formy a podmínky přijímání prací.Stojí za zmínku, že dodavateli se doporučuje, aby na smlouvě trvali informace o načasování nápravy vad.Pro dodavatele je nanejvýš důležitá schopnost napravit jeho neúmyslný dohled.Tím se vyhneme sankcím.

Zákazník se zase musí postarat o zadávání informacízáruky a podmínky, za nichž bude dodavatel v případě potřeby provádět opravy.Kromě toho lze dosáhnout dohody o údržbě střešní krytiny.

Ustanovení č. 7 a 8. Vymáhání ustanovení smlouvy a odpovědnost stran

Sedmá věta musí uvádět datum a čas, kdy smlouva vstoupila v platnost.Časový rámec může být nahrazen nějakou akcí, například přijetím zálohy na účet dodavatele.

Osmý odstavec je údajem o odpovědnosti pro stranu, která poruší smlouvu.Ve většině případů jsou sankce jednotlivcům poskytovány ve formě zaplacení pokuty.Pro organizace platí obdobná opatření, ale mnohem citlivějším trestem může být ukončení spolupráce.

Klauzule č. 9. Výčet okolností vyšší moci

Zde je seznam situací vyšší moci, které vyústily ve podmínky smlouvy (častěji)celkové podmínky) se mohou změnit.Za takových okolností se nejčastěji označují:

  • přírodní jevy;
  • nepokoje a nepřátelství;
  • nedostatek zdrojů pro provozování zařízení nezbytného pro opravy (například výpadky proudu) atd.

Strany musí dohodnout seznam okolností vyšší moci.

Ustanovení 10 a 11. Řešení sporů a závěrečná ustanovení

Předposlední doložka stanoví referenční zásadyjednání, v případě vzájemných nároků stran.Nezapomeňte zajistit možnost obrátit se na obě strany.

Poslední odstavec je konečná přání.Zpravidla označuje nemožnost převodu práv zákazníka a dodavatele na třetí strany.Ve většině případů smluvní strany uvedou svá přání ohledně možnosti jej změnit v případě vzájemné dohody.Nebude zbytečné uvádět podmínky ukončení.

Dokumenty se zpravidla vyhotovují ve dvojím vyhotovení a mají stejnou právní sílu.Jeden vzorek zůstává u zákazníka, druhý u dodavatele.Je-li třeba potvrdit smlouvu s notářem (to je důležité, jsou-li obě strany fyzickými osobami), je třeba další kopie.

Zpravidla takové dohody mezi fyzickými a právnickými osobami nemají zvláštní rozdíly.Liší se pouze osobní údaje a způsoby platby (právnické osoby upřednostňují bezhotovostní platby).Jinak je obsah dokumentu téměř stejný.Je důležité pečlivě prostudovat všechny body a na základě získaných údajů rozhodnout o možnosti podepisování dokumentů.