Proč DPH formálně vzrostla na 20%, ale ve skutečnosti mnohem víc

Zvýšení základní daňové sazby pro Rusy vyvolalo mnoho nových faktorů, pozitivních i negativních.To říkají odborníci.

Většina občanů je však zmatená - co je s tím špatně, DPH se zvýšila o 2%, což neslibuje žádný zvláštní pokrok.Zvýšení sazby až o 20% bude mít ve skutečnosti dopad na všechny ceny, včetně sociálně významného zboží.Zkusme tedy vše pochopit podrobně.

Obsah

Kdo má platit DPH a jaká je tato daň?

Všichni Rusové jsou obeznámeni se třemi písmeny - v každém šeku z obchodu, kavárny jsou vidět.Všichni občané Ruské federace platí daň z přidané hodnoty bez ohledu na to, zda provozují vlastní podnikání nebo obecně raději nepracují, ale dostávají pasivní příjem.

DPH je poplatek ve výši určitého procenta z každého desetníku přidané hodnoty produktu.Například cena kartonové krabice je 2 rubly, prodávají ji za 2,5 rublů a od 50 kopecků bude účtována 20% DPH.A tak v celém výrobním řetězci - od nákupu surovin po uvolnění hotových výrobků.Kupující nakonec platí za lepenkovou krabici (balení) nákupem zboží v obchodě.

Rozhodnutí o zvýšení DPH bylo učiněno v roce 2018.Důvodem jepotřeba najít peníze na splnění květnového nařízení V.V.Putin .Zvýšením sazby daně dostává rozpočet dodatečné prostředky, které mohou být vynaloženy na provádění vyhlášek, zajištění sociálních opatření a další.

Za účelem vyvážení rozpočtu se přijímá řada opatření:

  • se zvyšuje procentní sazba daně;
  • Položka výdajů se zrušuje.

Sociální sféra vždy trpí, ale pokud dojde k přeškrtnutí některých výdajů, lidé zůstanou zcela bez státní podpory, což povede k nejsmutnějším důsledkům.Proto bylo rozhodnuto o zvýšení daňové sazby, DPH byla nejvhodnější - je obtížné skrýt, ale pouze spočítat. Zvýšení pouze o 2% dává státní pokladně minimálně 600 miliard rublů ročně- dobré doplnění rozpočtu.

A co podnikání, je to tak jednoduché a dojde k růstu pouze 2% - ne.Podnikatel pracuje pro zisk, proto by platby dalších 2% neměly mít vliv na výši příjmu, což znamená, že se zvýší náklady na hotové výrobky.Je ale nemožné úplně přesunout zatížení kupujícího, lidé přestanou kupovat zboží.

Mnoho podnikatelů již cítilo potíže s podnikáním:

“Naše společnost poskytuje služby nákladní dopravy.A další 2% vedly k nárůstu nákladů o 15% - to je zvýšená cena benzínu, zvýšené ceny za světlo, vodu a také dodavatelé skladů. “

„Od roku 2019 je podnikání obtížnější, důvodem je zvýšení sazby DPH na 20%.Ukazuje se, že cena kteréhokoli dílu, náhradního dílu roste - celkové náklady na autoservisy vzrostly o 5%.A to vůbec neníslíbil 2%. “

Toto jsou recenze z fór diskutujících o zvýšení daňové sazby.Lidé chápou, že podnikání v dnešním ekonomickém prostředí je stále složitější a zátěž v konečném důsledku nese konečný uživatel.Ale neustále zvyšovat cenu zboží - učinit produkt nevyžádaným.

Odborníci zjistili zvýšení zátěže podniku v rozmezí 8–10%, to vše závisí na vlastnostech odvětví. Výrazné zvýšení výrobních nákladů způsobí snížení kupní síly, což znamená, že povede k uzavření podniku.To však není pro rozpočet zcela prospěšné, protože sníží tok daňových příjmů do státní pokladny a povede k novému nárůstu nezaměstnanosti.

Zvýšení DPH - existují nějaké dobré body?

Vzhledem k tomu, že sazba daně nebyla u řady preferenčních výrobků zvýšena, můžete žít.Společensky významné skupiny, jako jsou léky, knihy, základní produkty, by měly zůstat v rámci předchozí hodnoty.

Podle ekonomů bude průměrná výše plateb od jednoho Rusa za měsíc činit 360 rublů - to pro každého člověka není tolik, ale o působivý nárůst státního rozpočtu.

​​

Co jiného je dobré pro zvýšení DPH:

  1. Konkurence v odvětví služeb vzroste - nyní se podnikání bude zajímat o každého kupujícího, takže spotřebitel získá větší výběr.
  2. Totéž s výrobkypotraviny - drahé zboží zůstane ve skladech, proto je pro výrobce nerentabilní nekonečně zvyšovat ceny.

Obchodní regály nezůstanou prázdné, kupující si budou moci vybrat.Skutečný konečný nárůst zisků se očekává pouze u obchodníků, kteří nevyrábějí potravinářské výrobky a jiné sociální zboží, ale je na samotných podnikatelích, aby zvýšili cenu na neuvěřitelných limitů a čekali na prodej produktů nebo stanovili skutečnou cenu zboží, aby se urychlil oběh komodit.

Co se stane s cenami?

Budou růst - to je jednoznačný fakt, a to o 2%.Například, pokud produkt stojí 80 rublů, pak po zvýšení sazby o 2%, bude stát 81,6 rublů.Je to proveditelné pro kupujícího.Je však třeba mít na paměti, že celý řetězec cen, který produkt přechází z výrobce na kupujícího, se zvýší o 2%.

Téměř nikdo nepracuje přímo s výrobcem zboží, s výjimkou odvětví služeb a ruční práce.Potravinové řetězce jsou vyvíjeny a uspořádány podle zvláštního principu.

Příklad :

  1. Balení mléka na 1 litr stojí 50 rublů.Jedná se o cenu zemědělce, který má pouze hromadné dodávky.První dopravce nebo zprostředkovatel zvýší cenu o 2%.To je již 51 rublů.
  2. Dále je skladování ve skladu, kde cena také stoupá o další 2% - to je 52,02 rublů.
  3. Nyní jsou výrobky dodávány do skladu ze skladu.A opět marže 2% - nakonec získáme 53 rublů.

Distribuční síť nakonec prodává mléko kupujícímu s marží 2%, náklady na litrstoupá na 54,12 rublů.V důsledku toho malé zvýšení o 2% dává indikátor 8% - velmi nápadný výsledek, několikrát vyšší než původní.

Příklad je nejjednodušší, ve skutečnosti se vše ukázalo být komplikovanější a marže je vyšší.Cenové štítky pro potraviny, zboží každodenní potřeby a občasná poptávka tedy jen porostou.A na to by měl být připraven.