Mýty o zdravých návycích a zdravém stravování, které mnozí věří a poškozují sebe

Tento článek je soukromým názorem a nepožaduje absolutní spolehlivost, ale je to pouze zkušenost a přesvědčení autora publikace, pokud nesouhlasíte s argumenty, které mohou být vyjádřeny v komentářích na konci.

Všichni jsme zvyklí žít podle pravidel a podle zavedených stereotypů, například že dieta nebo pravidelný běh pomáhají zhubnout.Ale to zdaleka není případ, jen lidé, kteří se nechtějí ponořit do problému, žijí s iluzemi a příběhy o účinnosti určitých produktů, které budou určitě zdravé, budou uvažovat standardním způsobem.Ale někdy jsou věci, které jsou nám známé, že považujeme za užitečné, ukázaly se jako zbytečné nebo dokonce poškozují lidské tělo, jak potvrdili vědci a lékaři.Pojďme společně zjistit, jaké návyky se zbavit.

Obsah

Pitná voda s citronem pro hubnutí

Lidé, kteří pijí vodu nepřetržitě s přidáním plátků citronu a čerstvě vymačkané citronové šťávy, tvrdí, že urychluje metabolismus a spaluje tuky.Takový lektvar musíte vypít ráno i celý den.

Gastroenterologové nicméně tvrdí, že citronová voda nemá žádný přínos.Voda bez obsahu kalorií prostě nemůže nic spálit ani metabolizovat.Pokud pijete studenou vodu s přídavkem citronu, pomůže to spálitpár kalorií, i když toto pravidlo platí pro jakoukoli chlazenou vodu.

To, že začínáte zhubnout, není v citronu, ale ve skutečnosti, že životodárná vlhkost vyplňuje žaludek, klamá ho a uměle ho saturuje, v důsledku čehož zmizí pocit hladu.Tajemství spočívá v příjmu malého množství vitamínu C v těle (což neovlivňuje hubnutí) a příjemné chuti, takže lidé pijí mnohem více tekutin.

Dodržujete zásady zdravého životního stylu? ​​
)
Výsledky
Načítání ...

Nahrazování snídaně smoothie


Mnoho lidí věří, že nic není výhodnější než ovocný koktejl, protože se jedná o skutečný sklad vitamínů s minimálním počtem kalorií.A to je ideální pro hubnutí.Nahrazení plné snídaně sklenicí šlehačky však nestojí za to.Odborníci na výživu na tom trvají zdvořile.Časté používání sladkých koktejlů z ovoce a vody výrazně zvyšuje hladinu cukru a inzulínu.A to stimuluje přibírání na váze a ne spalování tuků.Obohatte ovocným koktejlem nezbytnými zdravými tuky, které vám pomohou přidat arašídové máslo, avokádo, bílkoviny.

Vyloučení lepku, protože je škodlivý

Mnoho lidí tvrdí, že lepek je pro lidské zdraví špatný.Toto pravidlo se však vztahuje pouze na lidi trpící chorobou zvanou celiakie.Zjednodušeně řečeno jde o nesnášenlivost lepku, takže mohou jíst výhradně bezlepková jídla.Pouze 1% lidí na celém světě trpí touto chorobou.

Pokud netrpíte celiakií, je pro normální fungování těla nesmírně nezbytné použití lepku.Nedostatek celozrnných produktů může vést ke zkrácení života o téměř polovinu, protože ve stravě prostě není žádný důležitý prvek.

Občerstvení ve formě ovocných jogurtů


Obchodníci se pilně snaží inspirovat lidi k tomu, aby využívali svačiny s ovocnými jogurty..Atraktivní obaly se šťavnatým ovocem, živé reklamy v televizi - to vše nás nutí myslet si, že takový produkt je základem zdravé výživy.Lidé začínají nahrazovat snídani, oběd, večeři, odpolední čaj atd. Jogurtem.Po pochopení všeho se zdá, že všechno není tak růžové.

Mléčný jogurt s přírodním ovocem je nepochybně zdravým produktem.Hotové výrobky prezentované na pultech obchodů jsou však naplněny škodlivými cukry (jinak by nebylo možné zachovat barvu a tvar kousků ovoce).Jogurty v obchodě jsou sladkébomby a jejich časté používání - přímá cesta k cukrovce a přibývání na váze.

Vyhýbání se tukům pro štíhlou postavu


Tuková jídla nás podvědomě vnímáme jako něco negativního.Ale musíte pochopit, že nízkotučné potraviny vám mohou udělat špatnou práci.Konkrétně zpomalit metabolismus.Nikdo nepochybuje o výhodách nasycených tuků.Proto odborníci na výživu doporučují vyloučit z výživy majonézu, pekárenské výrobky, margarín a další trans-tuky.

Abychom se cítili zdravé a energeticky nasycené, nelze polynenasycené a mononenasycené tuky vyloučit ze stravy.Mezi ně patří sýrové výrobky, ořechy, mastné ryby, rostlinné oleje, mléčné výrobky.Je třeba si uvědomit, že není důležité množství tuků obsažených v produktu, ale množství konzumovaných potravin s vysokým obsahem kalorií.

O víkendech dlouhý spánek


Mnoho lidí má základní zvyk - o víkendech musíte mít dostatek spánku, abyste mohli klidně vstávat o všedních dnech ránopráce.Zdravý spánek je bezpochyby zárukou dlouhověkosti a krásy.Kompenzací za nedostatek spánku o víkendech jednoduše opustíte obvyklý režim a způsobíte stresu v těle.Porušení harmonogramu spánku nepříznivě ovlivňuje cirkadiánní rytmy.A to je plné přepracování během pracovního týdne, protože tělo je již zvyklé na odpočinek, ale opět to není dovoleno.

Intenzivní jogging

Pokud jste nikdy nepraktikovalisport, je přísně kontraindikováno začít se zvýšeným provozem, o výhodách v tomto případě a není pochyb o tom.Faktem je, že přepracování během rychlého a častého běhu negativně ovlivňuje klouby, tloušťku srdečních stěn a meziobratlové ploténky.Je vždy lepší začít rychlou procházkou.A pamatujte, že nemůžete běžet déle než 50 minut denně.

Mytí a koupání po jídle

Mnoho lidí považuje tento zvyk za užitečný.Například jsem jedl, šel do sprchy nebo vrhl do moře, jezera, řeky, velitelství (pokud jste na pikniku nebo na dovolené), rozveselil a osvěžoval.Pokud to uděláte 1-2krát, nestane se nic špatného.Se systematickým mytím a koupáním po jídle však mohou vzniknout závažné metabolické problémy.Jaký je výsledek?Dosáhnete úplně jiného účinku - zažívacího traktu, ospalosti, tvorby plynu nebo pálení žáhy.Nejlepší je plavat před jídlem nebo 1-2 hodiny po jídle.

Používání náhrad cukru místo cukru

Každý, kdo není hlavním zdrojem energie, nemůže vést aktivní život.A to je kyselina adenosintrifosforečná, která vstupuje do lidského těla z cukru.Sladidla významně snižují hladinu cukru, který akumuluje glukózu v buňkách.Nedostatek zásob cukru je spojen se snížením syntézy nejdůležitějších látek potřebných pro normální fungování mozku a centrálního nervového systému.

Jíst ovoce a zmrzlinu jako dezert

Pamatujte na jedno důležité pravidlo - jakékoli sladkévýrobky používané jako dezert způsobují krevní sraženiny a tvorbu krevních sraženin.Ovoce se nejlépe konzumuje před hlavním jídlem nebo odděleně od jiných potravin 2-3 hodiny po snídani, obědě, večeři.

Navzdory všem výhodám ovoce a čerstvě vymačkané ovocné šťávy, tyto produkty způsobují nenapravitelné poškození těla, když jsou konzumovány ihned po jídle.Všechna jedená jídla se začnou zvracet kyselá, bloudí a zbavují nutriční hodnoty všeho jedeného.

Mléko a smetana jsou také nežádoucí pro moučníky.Mléko je třeba vypít odděleně od všeho, protože při jeho trávení jsou vypouštěny speciální enzymy.

Výměna všech olejů za kokosový protějšek


Příznivci zdravé výživy v každém kroku hovoří o senzačním kokosovém oleji, jeho vlastnostech, jeho pozitivním vlivu na metabolismuseradikace špatného cholesterolu atd.Nedávné studie však ukázaly, že ropa je tak malá.Ze slov vědců je zřejmé, že užitečnost takového cenného produktu je spojena s tím, co se snažíte nahradit výživnou stravou.Kokosový olej se doporučuje nahradit máslo.Rostlinné oleje by však neměly být zcela nahrazeny takovými užitečnými produkty, jako je totovyvolává zvýšení hladiny špatného cholesterolu v krvi!

Video kompilace: mýty o zdravém stravování