Kolik musíte mít příjmy za bydlení a komunální služby a proč je nelze vyhazovat

Příjmy za účty za energie jsou přijímány po provedení platby za služby.Mnoho spotřebitelů sní o tom, že se zbaví hory papírů bez nežádoucích následných nedorozumění týkajících se nedostatečné platby za plyn, vodu nebo jiné služby.Ale to nelze udělat.

Majitel musí po určitou dobu uchovávat účtenky, což v budoucnu zamezí vážným důsledkům.

Obsah

Právní rámec[[PDN 17]

Dokumenty vyhotovené ve formě účtenek potvrzují úspěšné provedení plateb.Musí být uchovávány ve formě schválené zákonem.

Ministerstvo stavebnictví a veřejných služeb Ruské federace v roce 2014 vydalo příkaz pod číslemčíslo 924 , který popisuje požadavky na příjmy.

Stáhnout „Objednávka 924 od Ministerstva výstavby Ruské federace“prikaz-924-ot-ministerstva-stroitelstva-rf.pdf - Staženo 240 krát - 335 KB


Na legislativní úrovni se určuje obsah dokumentu a vzhled dokladu.Jsou-li splněny požadavky objednávky, papír nabývá právní moci.

Co obsahuje potvrzení?

V roce 2019 by dokument měl odrážet všechny nezbytné informace:

  • Jméno vlastníka nemovitosti;
  • skutečná adresa provozovny;
  • číslo osobního účtu;
  • období, za které se provádí platba;
  • velikost faktoru nárůstu, pokud byl použit;
  • objem každého společenstvíslužby;
  • rozsah služeb pro obecné potřeby domácnosti;
  • informace o výši provedeného přidělení;
  • informace o přítomnosti nebo neexistenci dluhu;
  • existence nebo neexistence výhod pro platby, odklad nebo splátkový plán;
  • čárové kódy, které musí odpovídat GOST R56042-2014;

Stáhnout “GOST R56042-2014”gost-r56042-2014.pdf - Staženo 169 krát - 1 MB

  • ) předchozí ukazatele na čítačích;
  • podrobnosti o komunální organizaci, pro kterou jsou finanční prostředky obdrženy;
  • ​​
  • současné ukazatele (tento sloupec vyplňuje plátce).

V roce 2019 mají právní platnost pouze příjmy, které jsou vydávány podle standardního modelu a obsahují všechny důležité informace.

Udržujete příjmy za účty za energie?
Výsledky
Načítá se ..

Proč musím uchovávat potvrzení o platbě?

Příjmy potvrzují provedenou platbu, a proto jsou důležité, pokud dojde ke sporům se správcovskou společností nebo veřejnou společností.Pokud společnost z nějakého důvodu nevidí provedenou platbu, můžete potvrdit platbu za služby poskytované dokumentem.

Přijaté kontroly lze použít jakodůkazy i během soudního sporu.

Uložené příjmy sledují cenu energií.Pokud je zjištěn velký růst, můžete kontaktovat organizaci a objasnit dostupné informace.Například v některých případech se objevují služby, které nejsou poskytovány, ale byl účtován poplatek.V takových kontroverzních situacích lze také použít kontroly.

Znalecký posudek
Karina Voskresenskaya
právnička s 20letou praxí
[[PDN 94]
Pokud potvrzení přijaté spotřebitelem po zaplacení bytových a komunálních služeb nesplňuje požadavky stanovené v objednávce č. 924, je zbytečné jej uchovávat - papír nemá právní sílu.

Při prodeji domu je součástí zavedeného balíčku dokladů osvědčení potvrzující neexistenci nedoplatků plateb.Certifikát může být vydán na MFC nebo HOA.Aby obdrželi dokument, poskytují potvrzení o perfektní platbě za poslední měsíce.

Doba uchovávání platebních dokladů

Neexistuje žádná zvláštní doba uchovávání kontrol na legislativní úrovni.Je vhodné udržovat kontrolu tak dlouho, jak je to možné, aby se zajistil klid v potenciálních kontroverzních situacích.Přestože úřady problém neupravují, skladování cenných papírů samotným vlastníkem pomáhá předcházet problémům.

Většina šeků má značku označující papírnejlépe po dobu 3 let.Tato značka slouží pouze jako vodítko.Tato lhůta je stanovena z důvodu skutečnosti, že promlčecí doba je 3 roky.Po uplynutí této doby nebudou nároky brány v úvahu.

Znalecký posudek
Karina Voskresenskaya
právnička s 20letou praxí
[Návrh 115]
Právní předpisy nestanovují doby uchovávání placených příjmů.Musíte však zvážit „promlčecí dobu“.Tento pojem tedy označuje dobu, během níž má jednotlivec právo obrátit se na soud v případě porušení jeho práv.Promlčecí doba je 3 roky (občanský zákoník, článek 196).Všechny placené příjmy se nejlépe uchovávají po dobu 5 let nebo déle.Je to založeno na skutečnosti, že po uplynutí tří let a vlastník trestního zákona vznáší nároky na existující dluh, soud se bude muset v každém případě seznámit s dokumenty (článek občanského zákoníku Ruské federace 199).

Doporučení pro ukládání účtenek

Doporučuje se třídit dokumenty a poté je ukládat do složek s oddělovači.Kontroly seřazené podle obslužných programů.Pro maximální pohodlí doporučujeme přiřadit účtenky samostatnou složku.Kontroly malých rozměrů jsou pohodlně složeny do vizitky nebo peněženky organizátora.

Už jste někdy zpracovali alespoň jednou uložené účty za účty za energie?
Výsledky
Načítání ...

Někteří lidé skládají příjmy jeden po druhém a odmítají třídit papíry.V takovém případě budou v chronologickém pořadí, ale nalezení správného dokumentu bude trvat déle.Pro zjednodušení vyhledávání použijte nálepky.Je vhodné použít malou kartonovou krabici, protože to bude pohodlnější než běžná složka.

Někdy se účtenky vkládají do samostatného poznámkového bloku a třídí je podle typu užitkových služeb nebo data.

Původní a pohodlné úložiště se stává fotoalbumem odpovídající jeho velikosti.

V poslední době jsou účty za služby placeny online.Šeky lze uložit do speciální složky nebo naskenovat dokumenty.Pro ukládání je vhodný pevný disk, cloud nebo speciální program.Je vhodné provést audit nejméně jednou za 3 měsíce.

Udržování kontrol je důležité pro rychlé vyřešení problémů, které mohou nastat u obslužných programů.Z tohoto důvodu musíte příjmy uchovávat opatrně a co nejdéle.