Jak získat peníze bez soudu od banky a pojišťovny podle nového zářijového zákona?

Rozšíření trhu finančních služeb výrazně zvýšilo počet soudních sporů a sporů s nimi souvisejících.Pojišťovací společnosti, finanční instituce berou agresivní politiku jako základ, aby přilákaly co nejvíce zákazníků, ale nakonec dostávají obrovské množství soudních sporů a stížností.Přítomnost právníků ve státě vám umožňuje chránit vaše zájmy, aniž by to mělo dopad na rozpočet společnosti, ale občané musí bojovat za svá práva sami.Hlavní regulační akt pro Rusy - zákon „O komisaři pro práva spotřebitelů finančních služeb“ vstoupil v platnost dne 3. září 2018. Uvažujme jej podrobněji.

Obsah

Co dává nový zákon?

V názvu legislativního aktu není nic zajímavého - další funkce veřejného ochránce práv na federální úrovni a nic víc.Zajímavé jsou zejména pravomoci úředníka, zejména má veřejný ochránce práv práva a povinnosti:

  • Posoudit stížnosti občanů, kteří jsou spotřebiteli finančních služeb, týkající se jednání finančních společností, pokud promlčecí doba není delší než 3 roky, objem požadavků není více než 500 tisíc rublů.
  • Posoudit stížnosti na jednání zaměstnanců pojišťoven týkající se OSAGO, bez ohledu na výši nároků.

Finanční agent zkoumá všechny dokumenty odvolání, vyvodí závěry a, pokud je stížnost občana uznána jako oprávněná, splňuje požadavky.Rozhodnutí veřejného ochránce práv je závazné pro provedení finanční operaceorganizace.

Pokud banky a pojišťovny nejsou ve spěchu, aby splnily požadavky finančního agenta, má občan, který podal stížnost, zvláštní osvědčení, které má platnost exekučního dokladu.Ruský má s certifikátem právo obrátit se na soudního vykonavatele, aby vymáhal vymáhání částky od pachatele.

Po uplynutí 10 pracovních dnů vstoupí rozhodnutí v platnost.Proti rozhodnutí finančního agenta lze podat opravný prostředek u soudu do 10 dnů ode dne podpisu dokumentu.I když se proti rozhodnutí odvolají pojišťovací společnosti, má občan právo podat žalobu k soudu nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy rozhodnutí finančního komisaře vstoupí v platnost.

Postup pro kontaktování finančního referenta

Proces je zjednodušený a vyžaduje mnohem méně administrativy a úsilí než odvolání proti soudnímu příkazu:

Doporučené čtení:
  • Písemně podat stížnost finanční instituci, v níž uvede pohledávku ve věci samé a její pohledávky;
  • Po obdržení písemného odmítnutí nebo nedostatečné odpovědi finanční instituce obecně do 30 dnů pro dopisy a 15 dnů pro elektronickéoznámení má spotřebitel právo kontaktovat finančního agenta;
  • Pravomoci veřejného ochránce práv se vztahují na organizace uvedené na seznamu centrální banky Ruské federace;
  • Proti veřejnému ochránci práv lze podat odvolání prostřednictvím oficiální internetové stránky, portálu státních služeb, písemně.

Komisař nemá právo posuzovat stížnosti a žádosti o náhradu nemajetkové újmy, ušlého zisku, sporů v oblasti daní, správních, pracovních, rodinných vztahů.

Oprávněná osoba posoudí odvolání spotřebitele do 15 pracovních dnů a musí o této záležitosti rozhodnout.Není třeba platit státní povinnost, čekat 30 dní, sbírat spoustu dokumentů a procházet úřady - oprávněná osoba řeší problémy mnohem rychleji.

Finanční organizace mohou doposud dobrovolně spolupracovat s oprávněnými zástupci: od 01.06.2019 je formulář pro interakci povinný pro pojišťovny, které uzavírají dohody CTP, CASCO, a od listopadu 2019 - pro všechny pojišťovny, s výjimkou povinného zdravotního pojištění,od 01.01.2020 - pro organizace mikrofinančního sektoru, od 2021 - pro úvěrové organizace jakéhokoli typu.