Jak ukládat pokladní zákazníky a jak tomu zabránit?

Zdá se, že zboží je vybráno, můžete jít do pokladny a klidně platit za nákupy.Postavili jsme se do fronty, unavili se, chtěl jsem se vrátit domů co nejdříve - to je to, co používají pokladníci, kteří klamou zákazníky bez jakéhokoli rozpaků.Budeme rozumět nejoblíbenějším způsobům podvodu zjištěným v průběhu soudního sporu.Pro spolehlivost skutečností se berou v úvahu pouze soudní rozhodnutí vydaná o podvodech zaměstnanců pokladny.

Obsah

Viditelnost děrovaného zboží

V tomto případě pokladna odpovědná za zadání všech čárových kódů zboží do účetního programu 1C konkrétně nezahrnovala některé kódy.Ukazuje se, že pokladna zboží nezohledňuje, protože neexistuje jedinečný kód.Při děrování takového produktu při pokladně zaměstnanec úmyslně udělal vše pro to, aby dotyčná osoba odešla bez kontroly.Mohlo by to být zavěšení pokladny, potřeba vyměnit pásku, jiné procesy - kupující nebude čekat, otočit se a odejít, ale zboží v šeku není rozbité, ale kupující již peníze dal.Zisk v kapse.

Prodejna zde dostává ztrátu - zboží se prodává, ale finanční prostředky na něj nejsou přijaty, ale kupující rovněž riskuje - pokud je třeba produkt vrátit, nebude nic dokazovat, zejména pokud neexistují žádné informace o produktu a transakci ani u pokladny..

Závěr: vždy požadujte kontrolu!

Do šeku bylo vyraženo další zboží

Jedna z nejčastějších metod podvodu ], ve kterém je množství trestních věcí.Schéma funguje takto - čím více zboží při kontrole, tím méně pravděpodobné, že klient zkontroluje všechny položky.Pokladník řídí další čárový kód, přidává množství zboží a s přispěním kupujícího zůstává ziskový.Pokud se ukázalo, že klient byl opatrný, provede se vrácení peněz a důvodem dalšího nákupu může být něco od „nesprávné pokladny“ po „náhodný“ zásah zboží od předchozího kupujícího.

Do tohoto systému podvádění jsou rovněž zahrnuty:

  • Ke kontrole není přidáno žádné další zboží a množství se nezvyšuje a jeden produkt je nahrazen dražším;
  • Pokladník neuzavírá šek, čeká na odchod kupujícího, poté šek zruší zcela nebo zčásti a nevyčíslený rozdíl jde do zisku pokladníka;
  • Celý produkt prorazí, ale kupující si vzpomíná ještě na další nezbytnou věc.Zde může pokladník kontrolu zavřít, aby kupující provedl platbu zvlášť a nákup neprošel pokladníkem, ale klient si to ve spěchu nevšiml.

Závěr: vždy zkontrolujte obsah dokladu, aniž byste opustili pokladnu!

Vrácení peněz s nashromážděnými bonusy

Takový podvodný systém lze nejčastěji nalézt v obchodech s vlastním věrnostním programem, kde mají pokladní své vlastní karty.Současně je bonusový účet doplňován z nákupů zákazníků a mění zákaznickou kartu na pokladní kartu.Pakbonusy nebo body jsou převedeny na rubly, když to zaměstnanec obchodu po další hotovostní transakci zruší, znovu ji drží a odepíše bonusovou slevu - rublový rozdíl se dostane do peněženky pokladny.

Hlavní rizika jsou spojena s platbami v hotovosti, je snazší převzít neuhrazený rozdíl z pokladny.Pokud platíte kreditní kartou, budete muset provést vrácení platby již provedené z účtu a všechny organizace (federální daňová služba, centrální banka) kategoricky zakazují vrácení peněz v hotovosti, pokud byla platba provedena kreditní kartou.

Závěr: lidé s bezhotovostními platbami jsou více chráněni před podvody s penězi než ti, kteří platí „živými“ penězi.

Jiné způsoby podvádění zákazníků v obchodech