Jak a jak malovat staré topné tělesa

Mnoho majitelů domů a bytů neskrývá topná zařízení v interiéru místnosti.Aby se zabránilo znehodnocení celkového dojmu, musí být baterie udržována v čistotě a pravidelně udržována.Někteří je pro prodloužení své životnosti a přitažlivosti vybarvují.Navíc je pro práci vhodná pouze určitá barva pro topná tělesa.V procesu barvení je pozorována požadovaná technologie.Pouze tak si můžete být jisti, že vrstva nátěru neodlupuje a nepraská.

Obsah

Jak odstranit starý nátěr z topení

Před lakováním vyčistěte baterii od prachu aodpadky vysavačem nebo vlhkým hadříkem.Pokud stará vrstva barvy drží dobře, pak ji nelze odstranit, ale jednoduše ji ošetřte brusným papírem shora pro lepší přilnavost k nanášené kompozici.

Pokud však starý nátěrový film opuchl, loupal, zažloutl nebo se na něm objevily skvrny od plísní, musí být barva zcela odstraněna.

K tomu použijte:

  • rozpouštědla;
  • brusný papír;
  • vrták se speciální tryskou.

Používání mycích prostředků je mnohem bezpečnější, protože při mechanickém odstraňování povlaku existuje riziko poškození baterie.Při použití rozpouštědla v místnosti musí být okna a dveře otevřené a práce se provádí v respirátoru a rukavicích.

Rozpouštědlo ve formě kapaliny nebo gelu rovnoměrněštětcem rozetřete po povrchu a vyčkejte dobu uvedenou v pokynech.Poté se změkčená barva očistí špachtlí nebo brusným papírem.Zbytky po promytí se odstraní vodou.Inhibitory koroze se používají k odstranění rzi.Významné hrboly a hrboly na povrchu baterie jsou utěsněny tmelem.

Které radiátory mohou být natřeny

Před natřením ohřívací baterie se musíte ujistit, že může být natřena.Litinové baterie mohou být rozhodně a měly by být natřeny, aby byly chráněny proti korozi a prodlouženy životnosti, jakož i estetické přitažlivosti.

Hliníkové a ocelové barvy ve výrobě.Obvykle se na ně nanáší prášková barva.Je docela obtížné aplikovat nový povlak barvicího činidla na takový povlak.Typicky tyto radiátory nejsou určeny pro samobarvení.

Práškové barvy používané v továrně se pečou při vysoké teplotě.Pevně ​​a spolehlivě drží a chrání chladič před korozí.Pokud se tovární barva na otopném zařízení odloupla, jedná se o výrobní vadu.

Nedoporučuje se malovat trubkové radiátory konvekčního typu s navlečenými deskami.Spíše není možné malovat samotné trubky a desky a vnější panel a kovová závěrka mohou být malovány vašimi vlastními rukama.

Důležité!Lakovat lze pouze litinové baterie a trubkové radiátory.starý styl.Hliník, ocelová deska a bimetal nenatřídí doma.

Různé barvy pro baterie podle složení

Nyní si ukážeme, jak malovat topná tělesa.

V závislosti na složení se rozlišují následující typy barev vhodných k barvení:

  1. Olejové přípravkyse vyznačují dobrou krycí schopností, stabilitouna vysoké teploty a mechanické poškození.Jejich používání se však v důsledku velkého seznamu nedostatků stále častěji upouští.Nevýhodou je nepříjemný zápach způsobený hustou vrstvou barvy, zhoršujícím se přenosem tepla z baterie, obtížnou rovnoměrnou aplikací a vysokou pravděpodobností odlupování a praskání.V průběhu času olejové barvy zžloutnou a ztratí lesk.Kompozice schne po dlouhou dobu a špatně chrání baterii před korozí.
  2. Žáruvzdorné alkydové emailyse skládají ze směsi pigmentů a přísad rozpuštěných ve zvláštním laku.Barva dává baterii atraktivní vzhled a spolehlivě ji chrání před negativními vlivy.Lesklý hladký povlak v průběhu času nezžloutne, je odolný vůči vysokým teplotám a neexfoluje.Nevýhody jsou nepříjemný zápach a prodloužené schnutí.
  3. Akrylová barva pro radiátorynemá nepříjemný zápach a dává hladký a rovnoměrný vzhled.Při výběru složení se však věnuje pozornost teplotnímu rozsahu, ve kterém lze povlak provozovat.Mezi výhody patří rychlé schnutí, snadná aplikace a velký výběrbarvy.Nevýhody jsou nízká odolnost proti mechanickému namáhání.
  4. Silikonové sloučeninyvydrží nejvyšší teploty při zachování všech jejich charakteristik.Toto je barva na bázi silikonové pryskyřice s přídavkem vodných nebo organických rozpouštědel.Baterii lze natřít i bez předchozí přípravy.Povlak je odolný, odolný proti otěru a mechanickému namáhání.Jedinou minus silikonových směsí jsou vysoké náklady.
  5. Práškové barvyse vyrábějí z pigmentového prášku s přídavkem pojiv.Toto je nejodolnější a nejodolnější povlak, který nelze provést doma, protože technologie lakování vyžaduje použití speciálního vybavení.
  6. Barvu baterie a vody můžete malovat, , protože rychle schne, je odolná vůči vysokým teplotám a nemá nepříjemný zápach.Jedinou nevýhodou je nízká trvanlivost a krátká životnost povlaku.

V prodeji jsou kladivové barvy, které vám umožňují získat různé textury povlaku stejné barvy.Nehomogenní vrstva barvy skrývá defekty a nepravidelnosti na litinovém chladiči.

Serebryanka nebo směs hliníkového prášku a laku vydrží vysoké teploty.Kompozice se nanáší pouze na základový nátěr nebo na starý nátěr.Hlavní nevýhodou stříbřitých ryb je přetrvávající štiplavý zápach, který se uvolňuje během procesu barvení.To je důvod, proč je lepší použít vvětrané místo.

Kritéria pro výběr barvy

Při výběru barvy pro topná tělesa je třeba mít na paměti, že pro tento účel nejsou vhodné běžné směsi pro vnitřní barvy.

Radiátorová barva musí splňovat následující požadavky:

  • Nejprve je důležitéaby kompozice během aplikace, provozu a zahřívání nevypouštěla ​​škodlivé toxické látky.Je lepší zvolit směsi, které vyhovují GOST a bezpečnostním normám.
  • Barva musí odolávat teplotám nižším než + 80 ° C.Jinak povlak zžloutne a praskne.
  • Zvažte rychlost schnutí barvy, protože musí být nanášena ve dvou vrstvách.
  • Je dobré, pokud má kompozice protikorozní vlastnosti.
  • Směsi, které během aplikace vydávají štiplavý zápach, lze použít pouze v dobře větrané oblasti.
  • Nátěrová hmota musí být odolná vůči vlhkosti a odolná vůči otěru a mechanickému poškození.
  • Dvě vrstvy barvy by neměly narušovat přenos tepla ohřívače.

Množství barvy použité k zabarvení baterie

Výrobci zpravidla uvádějí v pokynech průměrnou spotřebu barviva.Je však poměrně obtížné přesně určit oblast sekční litinové baterie.Tento parametr lze samozřejmě nalézt v technické dokumentaci k topnému tělesu, pokudtakový byl zachován.

Místo toho můžete použít online kalkulačku, která vám umožní vypočítat plochu baterie a dokonce i potrubí dodávek a odebírání.Je nutné v něm nastavit hlavní parametry ohřívače.Výsledkem je obvykle průměrná spotřeba běžných typů barev (silikonová, akrylová, alkydová nebo olejová).

Různí výrobci uvádějí přibližnou spotřebu nádrží na barvy, která se měří v ml /m² nebo l /m², jakož i v kg /m².Protože objem barvicího činidla může být změněn přidáním rozpouštědla k němu při zachování krycí schopnosti, je správnější soustředit se na průtok, měřený v kg /m².

Technologie krok za krokem pro malování zářiče

Je lepší nalakovat baterii na konci zahřívací periody.To je důležité pro rovnoměrné nanášení a sušení barviva.Je mnohem pohodlnější malovat před instalací.

Pozor!Všechny nátěrové hmoty na vodní bázi se nanášejí pouze na horní část základního nátěru.Jinak bude chladič rychle rezavět.

Nejprve musíte zavřít podlahu pod baterií plastovým obalem.Je lepší vzít kartáč s dlouhou měkkou štětinou a zubní kartáček se používá k práci na těžko přístupných místech.Nejprve jsou obarveny vnitřní okraje radiátoru a poté vnější povrchy.Barvivo se nanáší z horní části zařízení a postupuje do jeho spodní části.

Je lepší nanést dvě tenké vrstvy než jednu silnou vrstvu, která potom dlouho uschne a může vytéct.Po nanesení první vrstvy potřebujeteVyčkejte dobu uvedenou výrobcem na obalu a teprve poté naneste druhou vrstvu.

Recenze populárních výrobců smaltů pro baterie

Mezi nejoblíbenější výrobce barvicích směsí pro topná zařízení je třeba uvést následující:

  1. Smaltpro topná tělesa TEKSruské výroby se vyrábí na akrylovém základě.Tento univerzální lak je vhodný pro aplikaci na základní povrchy z různých materiálů.Kompozice je ohnivzdorná a nemá štiplavý zápach.Bílý pololesklý smalt může být zbarven do požadovaného odstínu přidáním pigmentů.Teplotní odolnost kompozice je 75-80 ° C, hustota je 1,1 - 1,2 kg /l, přibližná spotřeba 1 litr na 10 m² při aplikaci jednovrstvou.Povlak lze prát.400 g plechovka barvystojí 3 $ (200 rublů).
  2. Německý smalt DUFAse vyrábí na bázi akrylové pryskyřice s přídavkem bílého lihu, oxidu titaničitého a přísad.Na dříve natřené povrchy lze aplikovat vysoce krycí barvy.Tepelná odolnost dosahuje 120 stupňů, hustota 1,2 g /cm³, přibližná spotřeba 1 litr na 14 m², vysychání denně.Bílý smalt se nanáší pouze na natřené povrchy.Cena 2,5litrové nádrže je 25 $ (1650 rublů).
  3. Akrylová barva na sněhová kouleje k dispozici pouze v bílé barvě, ale přidáním pigmentů může být zbarvena v jakékoli barvě.Spotřeba je 1 litr na 10 čtverců, tepelná odolnost - 80 stupňů, doba schnutí vrstvy - 1 hodina.400 ml může stát 4,9 $ (320 rublů).

Akrylová barva na bázi vody DULUX je oblíbená.Lesklý povlak dobře přilne k lakovanému povrchu.Toto univerzální složení je aplikováno na struktury různých materiálů.Mezi výhody patří velký výběr odstínů a snadnost malování.Hustota kompozice je 1,28 kg /l, přibližná spotřeba 1 kg na 10 čtverců a tepelná odolnost dosahuje 90 stupňů.Cena za 2,5 litru je 31,5 $ (2050 rublů).